Astăzi avem plăcerea să vă prezentăm impresiile doamnei Vlăduțoiu Roxana Nicoleta, manager de proiect pentru demersul „Bucuria Crăciunului”, despre proiectul cu același nume, desfășurat de Asociația Manufactura Roxanei în luna decembrie 2023.

„Asociația Manufactura Roxanei a luat naștere în 2014, din dorința de a promova meșteșugurile și ocupațiile tradiționale, de a sprijinii artizanii și meșteșugarii în vederea recunoașterii calității muncii și valorificării eficiente a produselor lor. Am început prin realizarea de podoabe și cusături, pe care le-am promovat în cadrul expozițiilor organizate de instituții culturale. De-a lungul timpului mi-am dat seama cât de importantă este transmiterea culturii și identității naționale către copii. Cu toate că aceștia își petrec mult timp în fața ecranelor, simt nevoia de a evada din lumea tehnologiei și de a face lucruri creative, realizate de mâinile lor. Din îmbinarea celor două idei a luat naștere proiectul „Bucuria Crăciunului”.
La începutul atelierelor organizate la Școala Gimnazială „Traian” din Craiova, județul Dolj, copiii m-au privit puțin cu teamă, gândindu-se că poate nu vor reuși să își picteze globurile sau să coase pe tiparele de lemn ce reprezentau decorațiuni de Crăciun.
Le-am zâmbit și le-am explicat faptul că fiecare dintre noi este diferit și are un suflet magic și ce pictăm sau coasem ne arată felul în care noi suntem, gândim și simțim. Culorile pe care le folosim atât la pictură cât și la broderia pe lemn arată imaginația și sufletul nostru cald, iar produsele finale, chiar dacă nu sunt perfecte arată curajul de a încerca, dar și creativitatea fiecăruia dintre noi.
Toți copiii ascultau cu mare atenție și încet-încet au început să lucreze, iar când au observat că proiectul lor capătă contur, s-au relaxat, și-au împărtășit păreri, au admirat proiectele celorlalți și au combinat nuanțele de culori rezultând decorațiuni de poveste.
Copiii se felicitau reciproc iar cei care erau mai îndemânatici le dădeau sfaturi și îi ajutau pe ceilalți. Spre surprinderea mea, cel mai creativ și pasionat de ceea ce lucra era un băiat despre care am aflat ulterior că este cel mai energic din clasă. Acesta a dus la bun sfărșit mai multe proiecte fiind cel mai liniștit și printre cei mai creativi copii din clasă. El este doar unul din multele exemple de schimbare comportamentală și lărgire a orizontului creativ pe care astfel de ateliere le scot în evidență.
La un moment dat mi-am dat seama că vraja le cuprisese și pe doamnele profesoare, care luaseră loc în bănci și lucrau alături de copii.
Spre final am văzut în ochii lor o bucurie mare când și-au dat seama că au reușit să picteze și să învețe să coase, terminând un proiect lucrat de mâinile lor dibace.
Am fost fascinată de cât de receptivi și creativi au fost copiii!”

Activitățile au fost desfășurate în cadrul proiectului „Bucuria Crăciunului”, finanțat prin programul Start ONG, lansat de Kaufland Romania și implementat de asociația Act for Tomorrow.

#StartONG #KauflandRomania #ActforTomorrow #implicareafacediferenta #ManufacturaRoxanei #Bijuteriicupovesti #atelierecopii #atelieredecreatie #sarbatoriiarna #Craciun

Lasă un comentariu